سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
موضوعات
صفحات وبلاگ
RSS Feed
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 63
کل بازدیدها: 746504

دوراهک اینجاست!




بعد از مصوبه دولت مبنی بر شهر شدن دوراهک ، با خبر شدیم که شورای شهر  بهمراه افراد صاحب نظر در دوراهک این روزها در حال رایزنی در جهت راه اندازی شهرداری و مشخص نمودن اولین شهردار دوراهک هستند . با تعدادی از شخصیت ها رایزنی شده و افراد دیگری نیز مد نظر دارند که بنا به مصلحت از نام بردن این افرا معذور هستیم . شما بعنوان یک شهروند دوراهکی چه پیشنهادی دارید .  در آینده نزدیک لیست افرادی که با آنها مذاکره شده است اشاره خواهیم کرد .

ویژگی اولین شهردار دوراهک چگونه باید باشد?

نظر شما!

*************

رضا میرزایی 

با سلام:
سالهاست که در دوراهک زندگی میکنم اما نه آن دوراهکی که در کودکی در ذهنمان تجسم میکردیم همیشه در دلمان آهی از کمبود امکانات فوران میشد اما نه از کمبود امکانات بلکه نبود تفکر کافی در بین مسئولین رده بالای روستای دوراهک وحال اینک از گوشه کنار شنیده ایم که دوراهک شهر شده است وبا این خبر سوالات زیادی به ذهنم هجوم آورده اند؟؟؟؟ 1-آیا هنوز هم یک نفر میخواهد بیاید با همان تفکر قدیمی؟2 آیا هنوز هم یک نفر میخواهد بیاید از یک طیف خاص؟3 آیا هنوزهم یک نفر میخواهد بیاید فقط برای معروف شدن ومنافع شخصی خودش ؟آیا هنوزهم یک نفر میخواهد بیاید که تمام مغزهای زنده دوراهک را نادیده بگیرد؟ آیا هنوز هم یک نفر میخواهد بیاید تمام سلیقه های فردی خودش را به اجرا بگذارد؟ شاید جواب دادن به این سوالات دیگر بتوانیم تشخیص بدهیم که ما جوانان دوراهک چگونه شخصیتی برای پست یک شهردار میخواهیم......!!!!!!!
*******
+ سال بالاییای علوم بزشکی 

bayad ye kasi entekhab beshe ke az nazare hame morede taeed bashe na hamingoori yekio bardaran biaran!! va age khodi bashe behtare albate khodi be dard bokhor kesi ke khodesh ba moshkelate dorahak az ghabl ashenaii dashte bashe va vaghean betoone  va selahiyate in karo dashte bashe .omidvarim indafe dige be khatere  in entekhab majbbor nashim dobare to web be fekre chare bashim!!!!!!!!!!!
********
+ یه دراهکی 
شهر دار دوراهک نباید از دوراهک باشد و حتما باید غریبه باشد.
*********
یه دوراهکی 
باسلام , حرفهای کنایه آمیز برادر عزیز آقای میرزایی راخواندم . برادر بزرگوار وقتی که مغز های دوراهک به فکر دوراهک نباشند و کاندید نشوند و یا طرحی ندهند و یا به واسطه عملکردشان مورد حمایت مردم نباشند چه باید کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مغزهایی که فقط حرف می زنند و عملکردی ندارند و نتیجه اش این می شود تا دیگران به جای آنها بیاند و تصمیم بگیرند.///*****
رضا میرزایی 
با سلام:
نظرشما را به دقت خواندم و حال اینک دوباره سوالات متعددی از جنابعالی میپرسم.آیا شناسایی مغزهای زنده دوراهک فقط به دادن طرح و یا ایده میباشد؟آیا باید همیشه یک فرد موفق به حمایت برخی از همشهریان و یا یک طیف خاص وارد صحنه شود؟و آیا مسئولی که با حمایت گروه خاصی توانست به صندلی قدرت تکیه دهد ،برای رضای خدا و خلق خدا قدم برمیدارد؟
****



موضوع مطلب :
شنبه 91/11/21 :: 8:49 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

جشنواره پخت غذا های بومی محلی در شهر دوراهک برگزار شد . این مراسم که با حضور جمع کثیری از زنان خانه دار در روز پنجشنبه در دبستان امام خمینی (ره) برگزار شد . اما از میان انواع متنوع غذا های محلی غذای ژله توانست مقام برتر کسب نماید که جای بسی تامل دارد. .

بزودی تصاویری از این مراسم مشاهده خواهید نمود.




موضوع مطلب :
شنبه 91/11/21 :: 8:34 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

بعد از مدتها در نهایت زمین های که متعلق به یک نهاد در قسمت جنوبی دوراهک بود جهت ثبت نام و فروش به همشریان دوراهکی طبق شرایط ذیل عرضه گردید.

- فرد متقاضی نباید از زمین های واگذاری توسط بنیاد مسکن و یا شورای شهر استفاده کرده باشد  

- فرد متقاضی حتما باید متاهل و خدمت سربازی گذرانده باشد .

- سابقه 5 سال زندگی در شهر دوراهک دارا باشد

- عضو فعال بسیج بوده و سابقه عضویت داشته باشد .

این زمین ها 200 متری و برای دو نفر می باشد.

- اما اختلاف شورای اسلامی بر سر ثبت نام این زمین ها بر روی قیمت پیشنهادی که اعلام شده است . اخیرا اعلام شده است که قیمت مبنا 15 میلیون تومان است که موجب مخالفت شورای شهر گردیده است .

**********************

 




موضوع مطلب :
شنبه 91/11/21 :: 8:28 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

مراسم دعای روحبش ندبه این هفته با همکاری صدا و سیمای مر کز بوشهر، حوزه مقاوت بسیج جندا... ،ستاد برگزاری دعای ندبه، شورای اسلامی شهر دوراهک و با حضور گسترده مردم منتظر در شهر دوراهک برگزار شد. 

مراسم دعای ندبه این هفته با سخنرانی امام جمعه شهرستان دیر جناب حجه السلام حاج آقا حسینی و مداحی حاج محمد بدری از مداحان برجسته کشور در حسینه دستغیب برگزار گردید.این مراسم هر جمعه با حضور گسترده مردم و به خصوص جوانان این شهر دائر می باشد.
همچنین این مراسم معنوی بصورت مستقیم از رادیو صدای بوشهر پخش گردید.

در ضمن تمهیدات لازم جهت تصویر برداری و ضبط این مراسم از سیمای مرکز بوشهرشده که جای تقدیر و تشکر دارد.

برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی بر روی آنها کلیک نمائید ...

تصاویر از حسین محمدی

حسین محمدی + دعای ندبه + دوراهک اینجاست

حسین محمدی + دعای ندبه + دوراهک اینجاست

برای مشهده سایر تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک نماید

ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

دوشنبه 91/11/9 :: 9:1 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

حوالی غروب امروز جمعه 6 بهمن و در پی برخورد  دو دستگاه خودروی سواری پژو 405 و پراید با یکدیگر که منجر به کشته شدن 5  نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر که حال وی وخیم اعلام شده است.

به گفته شاهدان 4 نفر از سرنشینان پراید به شکل بسیار فجیع در حین تصادف و سر صحنه جان می بازند و یک نفر دیگر نیز برای مداوا به بیمارستان امام خمینی کنگان انتقال داده می شود . همچنین راننده پژو 405 نیز جان می بازد .

عمق فاجعه چنان بوده است که مامواران امدادی به همراه مردم ساعت ها مشغول بیرون کشیدن اجساد از خوردو ها بوده ، و حتی قابل شناسایی به سختی بوده اند

متاسفانه با خبر شدیم دو نفر از کشته شدگان این حادثه به نام محمد خلیلی و محمد رضا دارستانی از شهر دوراهک می باشند




موضوع مطلب :
جمعه 91/11/6 :: 10:18 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

دامنه کوههای  احمد سلمان دوراهک همه ساله شاهد شکوفا شدن گل های نرگس می باشد . دشتی وسیع که نرگس ها در آن جوانه می زنند و هوش را از سر هر بینند های می ربایند .

از جاده دوراهک به سمت ریز که حرکت کنی به دشتی مملو از گل های نرگس می رسی . این دشت دارای طبیعت بکر و دست نخورده وسرتاسرمملو از گل های نرگس است.

در اولین بارندگی سال پیازچه‌های گل نرگس شروع به جوانه زدن کرده و تا بهمن ماه  نیزگل میدهند.در اطراف دشت نرگس ، دامنه ای سرسبز و زیبا  از درختان بادام کوهی با شکوفه های سپید که زیبایی  دوچندان به این منطقه داده است.
    متاسفانه در سال های اخیر به دلیل وجود چاه های نفت در این منطقه و ساخت جاده دسترسی به این چاهها، به این دشت آسیب های جدی وارد شده است. علاوه بر این برخی نیز با استفاده از وسیله نقلیه، حریم دشت را برای منفعت شخصی نقض کرده و با برداشت غیر مجاز پیاز گل های نرگس مقدمات نابودی آنها را فراهم آورده اند. یکی دیگر ازمشکلات این دشت عدم وجود یک مقام یا نهاد رسمی در نگهداری و محافظت از آن می باشد .

 دشت نرگس از جمله جذابیت های گردشی استان بوشهر بخصوص در فصل زمستان است. گل نرگس در دشت دوراهک ، از سایر مناطق کشورمنحصربه‌فردتر و بهتر است.

برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی بر روی آنها کلیک نماید .

تصاویر از حسین محمدی  

 

حسین محمدی +دوراهک اینجاست

حسین محمدی +دوراهک اینجاست

حسین محمدی +دوراهک اینجاست

شکوفه درختان بادام کوهی در دامنه های دشت نرگس دوراهک

حسین محمدی +دوراهک اینجاست

برای مشاهده سایر تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک نماید

ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

چهارشنبه 91/11/4 :: 5:3 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

یکی از قدیمی ترین شغل های که در دوراهک هنوز هم فعالیت دارد و کمتر کسی از اهالی و رانندگان مسیر کنگان به بوشهر است که استاد جمال را نشناسد.

هر کسی حتی برای یکبار ، به استاد جمال گذر کرده باشد شیفته صحبت و همنشینی او می شود. درون مغازه ای کوچک پیرمردی که همیشه اطرافش شلوغ (بواسطه اخلاق خوبش) می بینی که فقط کار خودش می کند . برای او تعطیلی معنا ندارد و حتی هر کس در نزدیکی مسیر  دچار خرابی شود بصورت سیار و بیست و چهار ساعته فعال می باشد.امروز بغیر از پنچر گیری نقش پمپ بنزین نیز دارد. بواسطه فاصله زیاد دوراهک با دیر و کنگان بنزین را به مغازه  آورد و توزیع می کند .

سالهاست که به همین واسطه فرزندانی راهی جامعه نمود ه ، اما نکته جالب اینکه هر کدام از فرزندان دوره ای بعنوان دستیار پدر بوده اند و تمام فن و فنون یاد گرفته و حالا هر کدام به گفته امروزهای باکلاس شده و در جایی مشغول زندگی خود هستند ، اما با توکل بر خدا چرخ کوچیک مغازه استاد جمال همچنان چرخ های بزرگی را می چرخاند تا لقمه نان حلالی را به سفره  ببرد.

افراد بزرگی که کار را عار نمی دانند.

 

وسایلی ساده برای خانواده ای بزرگ




موضوع مطلب :
جمعه 91/10/29 :: 10:0 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالبی که در ذیل آورده می¬شود هر چند نیاز به شرح و بسط بیشتری دارد اما احتمال دیر شدن تعلل را ناروا ساخت و بر آن شدم تا هر چه زودتر آن را به نگارش آورم و شاید بیان نکردن آنها باعث صدمه¬هایی شود که به آسانی نه تنها برای دوراهک که برای شهرستان و شاید در نگاهی وسیع¬تر استان قابل جبران نباشد. هر چند می¬توان گفت اکنون نیز اندکی دیر شده¬است. در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که روی سخنان این جانب با قشر و گروه خاصی نیست بلکه عموم مردم را مخاطب دانسته و بر این اعتقادم که تا همه مردم دست به دست هم ندهند و به ندای پیامبر عزیز که فرمودند: «من اصبح و لم یهتم بأمور مسلمین لیس بمسلم.» گوش فرا ندهند اساسا از دست هیچ کس کاری ساخته¬نیست. هر چند می¬توان از مسؤلان، فرهنگیان و پداران و مادران بیش از دیگران انتظار داشت. از سال¬ها پیش که شرکت¬های صنعتی در عسلویه و نقاط مختلف نزدیک به روستای¬مان شروع به کار کردند و شاید بتوان گفت از آن پس استان بوشهر به عنوان مهم¬ترین قطب اقتصادی کشور شمرده شد به سبب امکانات گسترده و درآمد¬هایی که برای قشر گسترد¬ه¬ای از مردم باور نکردنی است گرایشی روز افزونی به اشتغال در این مراکز حتی در کوچک¬ترین مشاغل در بین مردم این نواحی به وجود آمد. البته نباید از زیان¬هایی که به واسطه این حجم عظیم صنعت بر شهر¬ها و روستاهای اطرافش وارد آمد چشم پوشید، زیان¬هایی از قبیل آلودگی هوا و تبادل سریع فرهنگی که شاید مهم¬ترین زیان این مراکز محسوب شود. اما آنچه نگران کننده¬است و گمان می¬رود از چشمان¬مان دور مانده¬است غفلت از این نکته است که راز تعالی و فتح قله¬های پیشرفت صرفا بهره¬مندی از اقتصادی مرفه¬هانه نیست بلکه در بسیاری از موارد ازبین برنده روح تعالی و کاوش علمی است و جوان را در اوج نیروی جوانی که قادر به فتح هزاران نقطه علمی است به مشغول شدن به کاری تکراری وامی¬دارد و از آن نگران کننده¬تر آن است که جوان ما را به آسودگی و آسایش¬خواهی که به اعتقاد این جانب از بزرگ¬ترین علل سقوط جوامع است عادت می¬دهد و نتیجه این می¬شود که جوانی را که امید اصلی کشور برای ایستادن در برابر سختی¬ها و تنگنا-های پیش¬رو است به رفاه¬زدگی عادت می¬دهد که هرگز مسئولیت¬های دشوار را برای خدمت به مردم و تعالی جامعه نمی-پذیرد و به ریسمان پوسیده راحت¬طلبی آویزان می¬سازد و بدون شک در امتداد این مسیر، دشوار نیست تصور صحنه¬ای که در آینده¬های نه چندان دور با مشکل خانما¬ن¬سوز فقر فرهنگی مواجه شویم و اگر امروز نداشتن مسئوان اجرایی در سطح کلان یکی از مشکلات دهستان و حتی استان است با پیشرفت این روند این مشکل به مراتب در آینده بیش¬تر خواهد شد. باید دانست که با توجه به روند عمومی سیاست کشور مبنی بر تخصصی سازی مشاغل و پست¬ها در آینده نیاز به متخصص متعهد در علوم انسانی بیش از پیش خواهد شد و متأسفانه باید پذیرفت که روند کلی نه تنها در دوراهک که در استان خلاف این جهت است و در آینده نیز ما با فقر رجال در کشور مواجه خواهیم¬بود. همان¬گونه که در طلیعه کلام آمد این مشکل نه تنها به دهستان خودمان بلکه شاید به شهرستان و استان نیز وارد باشد اما در خصوص دوراهک اینجانب به عنوان عضوی کوچک از همه دلسوزان به خصوص پداران، مادران، معلمان و مدیران تقاضا می¬کنم که از همان ابتدا روح کاوش علمی و فتح قله¬های کشوری و جهانی را در کودکان و نوجوانان به وجود آورند و نگذارند فضای جامعه افق دید آن¬ها را به زندگی مرفه¬هانه اقتصادی محدود کند.

حسین احمدی دانشجوی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق علیه السلام




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91/10/28 :: 5:54 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

 بمناسبت ارتحاال پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری  بهمراه تشیع نمادین با سخنرانی امام جمعه شهرستان دیر در آستان مقدس امامزاده سید سلیمان دوراهک برگزار گردید.

در این مراسم حجه السلام حسینی در قسمتی از سخنان خود به مظلومیت و غریبی زندگی امام حسن اشاره نمودند تا آنجا که در شب شهادت ایشان نیز در بقیع زائری ندارد .
در ادامه افزودند:این روزها صدها هزاران نفر خود را برای روز آخر صفر آماده می کنند اما در بقیع قبری که با خاک یکسان شده و این چه مظلومیتی است که در طول تاریخ صورت گرفته است . 
امام جمعه در ادامه چند پیام از زندگانی پیامبر اکرم (ص)ایراد نمودند:
قرآن از پیامبر بعنوان اسوه و الگو اشاره می کند. تمام زندگانی پیامبر(ص) قابل اقتدا کردن است .همچنین پیامبر قرآن مجسم بود.ازجوانی گرفته  تا جوانی و پیر آن حضرت به عنوان راستگویی و صداقت.
در ادامه ایشان از زبان پیامبر فرمودند : اگر عقل بصورت انسانی ظاهر شود در سیره حسنم پدیدار می شود.حسن و حسین هر دو امام هستند چه قیام کنند چه صلح .
امام جمعه درعرایض خود خطاب به مردم نیز سخنانی بیان نمودند: به فکر خوراک ،پوشاک و رفاه فرزندانتان هستید باید به فکر اعتقاد آنها باشید.
من در عجبم که مردم نسبت به غذای خود تصمیم می گیرندو تفکر می کنند.اما موقع خرید غذای روح تفکر نمی کنند. چرا باید بگذاریم فرزندانمان پای هر سریال هر فیلم و یا پای هر صحبت و یا سخنرانی بنشینند و نباید کنترلی داشت. مواظب باشید اگر روح بیمار شد دیگر دین از دست می رود . پیامبر مکرم اسلام فرمودند: وای بر اولاد آخر الازمان .پدارن و مادران مومن و مسجدی .
چرا که از واجبات و فرایض چیزی به آنها یاد نمی دهیم . در موقعیتی که دشمن با اعتقادات و ارزشها مقابله می کند ، چرا بفکر نیستیم .
العان ما خودمان دشمن را به خانه آورده ایم . با دست خودمان عقاید فرزندانمان را دچار فروپاشی می کنیم .
در ادامه مراسم تشیع نمادین پیکر امام حسن مجتبی(ع) با  استقبال گسترده مردم انجام گردید.
تصاویر از حسین محمدی

حسین محمدی + دوراهک اینجاست

حسین محمدی + دوراهک اینجاست

لطفا برای مشاهده سایر تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک نمائید.

ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

جمعه 91/10/22 :: 10:41 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

"ما اصابت من مصیبه فی الارض و لا فی انفسکم الا فی کتاب من قبل ان نبراها" قرآن کریم

هیچ رنج و مصیبتی از زمین یا در نفس هایتان به شما نرسد مگر اینکه در لوح محفوظ پیش از ایجاد دنیا ثبت است.

حسین محمدی + دوراهک اینجاست

نوگل امید پژمرد و خار هجران دوباره در چشم ها نشست دوباره درد و چند باره فراق و هزار هزار آرزویی که قطره قطره از چشم ها به خاک ریخت تا نگاهها به دنبال پرندگان مهاجر به افق غروب خیره بماند.چاره چه ماند؟شکیب و دیگر هیچ!

علی اکبر دراهکی فرزند حاج محمد تقی دراهکی به دیار حق شتافت.

خانواده محترم دوراهکی

 

مصیبت دلخراش و جانسوز درگذشت نوجوان ناکام مرحوم علی اکبر دوراهکی فرزند محمدتقی را خدمت خانواده داغدار دوراهکی تسلیت و تعزیت عرض نموده ، ان شاءالله که خداوند روح آن عزیز سفر کرده را با جوان امام حسین محشور بفرماید.

***

پیام تسلیت آموزگار و همکلاسی ها پایه ششم دبستان امام خمینی (ره) 

علی اکبر جان  :

رفتی به باغ نیمه شبی با هزارناز           داغی به روی سینه گلها گذاشتی

جناب آقای حاج محمد تقی دوراهکی :

اندوه بی پایان ما از این واقعه دردناک قابل وصف نیست ، چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می نشیند ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره ای جز تسلیم و رضا نیست.

این ماتم جانگداز را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای شما صبری جزیل و برای آن عزیز سفر کرده محشور شدن با علی اکبر امام حسین (ع)را آرزومندیم.

آموزگار و دانش آموزان پایه ششم دبستان امام خمینی (ره)دوراهک

***

مرگ پایان کبوتر نیست ...

خانواده محترم دوراهکی

مصیبت از دست دادن دانش آموز پرتلاش و ممتاز زبان سرا دیر را که مایه افتخار بچه های زبان سرا بود،به شما و خانواده داغدارتان تسلیت عرض می کنیم و از خداوند برای شما صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم.

زبان سرا دیر

 ***

مرگ پایان کبوتر نیست ...

خانواده محترم دوراهکی

مصیبت از دست دادن دانش آموزی عزیز ، پرتلاش و ممتاز را که مایه افتخار و مباهات جامعه دانش آموزی و فرهنگی دوراهک است ،را به شما و خانواده داغدارتان تسلیت عرض می کنیم و از خداوند برای شما صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم.

معاون ، مربی پرورشی ، آموزگار و دانش آموزان دبستان سینا دوراهک




موضوع مطلب :
چهارشنبه 91/10/20 :: 7:18 عصر :: نویسنده : حسین محمدی
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید