سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
موضوعات
صفحات وبلاگ
RSS Feed
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 745913

دوراهک اینجاست!




اختصاصی پایگاه خبری "دوراهک اینجاست"

مقابله خوانی منزل سید عباس حسینی

حسین محمدی/کلبه ای زیبا با دو پنجره، یک درب چوبی وسقفی شیروانی در بین درختان نارنج ولیموکه سر به هم داده اند با دیواره های کاهگلی، میعادگاهی است که شبهای ماه مبارک رمضان صدای زیبای صوت قرآن طنین انداز می شود.

دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

درون کلبه، گل های قالیچه و گلیم های  دستبافت قدیمی کف را فرش نمود ه اند . آب  خنک درون کوزه های سفالی  که هر کدام در کوشه ای ماهرانه تعبیه شده گواری وجود روزه داران می باشد. قاب عکسی قدیمی از حضرت امام خمینی (ره) نیز در بالای سر، در بین گلدانها بر روی دیوار های ترک خورده با آن گل میخ ها  طوری نصب شده که چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

 

صدای باز شدن در چوبی حضور مهمان را اطلاع می دهد . متاسفانه کسی پیشینه ای  از برگزاری این مقابله در منزل سید عباس ندارد . اما از آنجا که مرحوم حاج سید عبدالعلی حسینی(پدر سید عباس) بانی حسینه اعظم دوراهک می باشند و مردم نیز اعتقاد راسخ و فراوانی به این سید جلیل القدر داشته پیداست باید جزء اولین مکان های است که بعد از عزاداری ایام محرم باید محل اجتماع و قرآنی خوانی رمضان افراد باشد.

دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

 

 

مقابله در این مکان هنوز بصورت کاملا سنتی برگزار می شود. هر شب یک جزء کلام نورانی قرآن کریم با سبک سنتی (دشتی) خوانده می شود . در ادامه نیز دعای افتتاح زمزمه می گردد.

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

طی یک سنت دیرینه، شب های بیست و سوم نیز بعد از برنامه معمول هر شب، مراسم ویژه شب قدر با قرائت دعای مجیر، جوشن کبیر و قرآن بسر برگزار و در انتها با سرو سحری از میهمانان پذیرایی می شود.

 

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

 

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

از آنجا که مکان کنونی به سبک خانه های قدیمی ساخته شده و ظرافت کاری های فراوان در آن انجام شده است جوابگوی طیف قلیلی از مردم می باشد. بهمین جهت خواهران در منزل سید عباس نزد بانوی مکرمه ای( بی بی بتول) که  پدرش از سادات کاکی و بانی حسینه اعظم این شهر ( حاج سید محمد حسینی) می باشند ، مقابله خواهران را اداره می نماید.

دوراهک اینجاست+ حسین محمدی

 

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

دوراهک اینجاست +حسین محمدی

 

در پایان قارایانی که در شبهای ماه مبارک رمضان به تلاوت قرآن می پردازند عبارتند از :

سید عباس حسینی سید عبداله حسینی سلمان ابراهیمی سید علی حسینی حاج علی بحرینی حاج سلمان بحرینی سید احمد موسوی- احمد عالی پور  

انتهای پیام /




موضوع مطلب :
شنبه 92/5/5 :: 9:26 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید