سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
موضوعات
صفحات وبلاگ
RSS Feed
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 745898

دوراهک اینجاست!




زنده یاد مرحوم علی میرزایی مشهور به ((مشهدی علی باقر )) در سال 1307 چشم به جهان گشود . ایشان در خردسالی پدر خود را از دست داد و یتیم شد . وی از اوایل جوانی به اذان گفتن روی آوردند و در کنار اذان گفتن ، مداحی اهل بیت (ع) نیز می گفت .

ایشان سال های طولانی به اذان گفتن و مداحی اهل بیت مشغول بودند ، حتی کهولت سن و بیماری نیز نتوانست مانع کار او شود تا جایی که حتی ایشان در سال 81 که می خواست برای اذان صبح و اقامه نماز به مسجد امام زمان (عج) برود ، در تاریکی شب در خانه اش می افتد و پایش دچار شکستگی می شود که حتی تا آخر عمر ایشان با عصای چهارپا راه می رفت ، اما با این حال نیز ایشان با همین وضعیت جسمانی و با عصای چهار پا به مسجد و مراسمات مذهبی می رفت و از پای ننشست .

                                  تصویری از دوران میانسالی ایشان

ایشان علاقه شدیدی به نوحه خوانی سرور و سالار شهیدان داشت و یک پای ثابت منبر امام حسین (ع) در حسینیه شهید دستغیب ( حسینیه عارفی ) بود و سال ها در این حسینیه به نوحه خوانی امام حسین (ع) پرداخت .
سرانجام ایشان بعداز سال ها تلاش و خدمت در راه رضای خدا واهل بیت (ع) در عصر 14 اردیبهشت 1385 دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت .
در مورد مرگ و نحوه مردن ایشان جالب است بدانید که در همان روز ایشان حالش خیلی خوب بود و سر حال بودند ، اما از مرگ خود خبر داشتند تا اینکه عصر 14 اردیبهشت 85 ایشان یکطرفه روی تخت دراز می کشد و می گوید : ” یاصاحب الزمان(عج) ” وتمام می کند و به دیار معبود می شتابد .

      تصویری از دوران پیری و سالهای آخر عمر ایشان

 

مرحوم علی باقر واقعا  به گردن تمام اهالی شهر دوراهک حق داشته و دارند و هنوز نیز اذان مشهور ایشان چه اذان هایی که در ماه مبارک رمضان در بلندگوها پخش میشد و چه نوحه هایی که در حسینیه میخواندند در گوش جوانان و پیران دوراهکی زنده است و هیچ وقت از بین نخواهد رفت.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

صدای اذان گوش بشنوید:

 

صدای اذان ایشان را دانلود کنید:

دانلود نوحه ای با صدای دلنشین ایشان:

 

 با تشکر از همکاری صمیمانه آقایان علی اکبر میرزایی و مجید باقری

منبع : سایت پلیسیر




موضوع مطلب :
پنج شنبه 92/5/3 :: 10:11 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید