سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
موضوعات
صفحات وبلاگ
RSS Feed
بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 114
کل بازدیدها: 746466

دوراهک اینجاست!




ماحصل این گرامیداشت و ایجاد شادمانی گره هایی از زندگی گشوده و مشکلاتی حل شود.

استاد قاسم درویشی/فرخنده زاد روز امام خوبان و پاکان ،بخشنده ی شکیبا،بنده برگزیده، امام حسن مجتبی علیه السلام به همه ی انسانیت که پاکی و راستی را سرمشق خود قرار داده اند تبریک و تهنیت می گوییم.
نیاکان هنرمند و فرهیخته این بخش از میهن اسلامی امان برای ژرفا بخشی به شعائر دینی و معرفی پیشوایان شیعه اثنی عشری از هر مناسبتی استفاده کرده اند  که یکی از ویژگی های ائمه هدی را معرفی کنند.آیین گرگشو(گره گشا) از نظر تطبیق هدف با خود آیین بسیار زیبا طراحی شده است یکی از ویژگی های  برجسته امام حسن مجتبی بخشندگی آن بزرگوار بوده به طوری مشهور است سه بار بخش عظیمی از دارایی های خود را به نیازمندان بخشید. برای گرامیداشت میلاد همچو انسان بخشنده ای باید کاری کرد که آن ویژگی برجسته به یاد بیاید و گرامی داشته شود و در جامعه بماند و گسترش یابد.
هر کس که گرهی در زندگی دارد و می خواهد با توسل به حضرت امام حسن علیه السلام آن گره باز شود نذر می کند که در شب میلاد آن امام بزرگوار هدایایی را به بچه ها ببخشد.
کم کم این نذرها فراگیر شده تا اینکه بچه ها با آمدن رمضان شب میلاد را از بزرگترها می پرسیدند و خانوادها هم در خانه ها را باز نگه میداشتند تا بچه ها که می آیند با بخشیدن هدایایی شور و شعفی در آنها ایجاد کنند این شادمانی که با نام امام مجتبی گره خورده است، خود تذکری و مقدمه معرفتی است.
ماحصل این گرامیداشت و ایجاد شادمانی گره هایی از زندگی گشوده و مشکلاتی حل شود.انشاالله
در جاهاییکه از دیر باز این رسم زیبا رواج داشته بچه ها با خواندن اشعاری به مناسبت میلاد و تبریک ان به اهل محل، اهل خانه را از حضور خود با خبر میکردند.
در پایان یک نکته بسیار ضروری است و آن این است که باید به شدت و دقت مواظبت کرد و آموزش داد که این رسم خوب شکل گدایی و بی رسمی به خود نگیرد.امید اینکه به یمن میلاد خجسته امام خوبان گره از زندگی همه باز گردد….انشاالله

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

 

برای مشاهده سایر تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک نماید

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

دوراهک اینجاست + حسین محمدی

 




موضوع مطلب :
چهارشنبه 92/5/2 :: 9:9 صبح :: نویسنده : حسین محمدی

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید