سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
موضوعات
صفحات وبلاگ
RSS Feed
بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 114
کل بازدیدها: 746474

دوراهک اینجاست!




اختصاصی پایگاه خبری"دوراهک اینجاست"

 یکی از دوستان  در قسمت نظرات مقاله ای بصورت جوابیه بر متن"آهنگ های از هنرمندان دوراهکی "ارسال نموده که توجه شما کاربران عزیز را به آن جلب می نمایم.

جوابیه جوابیه !!

 

با سلام

بنده چون اصالتا دوراهکی هستم در جواب آقاب احمدی هم شهرستانی که اهل دوراهک هستند میگویم که ایشان متاسفانه کلا یکطرفه به موضوع موسیقی نگاه کرده اند و بنظر میرسد آب زلال حقیقیت هنوز در جوی افکارشان روان نشده و نرسیده و یا رسیده اما دارد تظاهر میکند!؟.ایشان در اول کلامشان گفته اند((ای کاش استعداد و صدای بچه های دوراهک به جای موسیقی به سمت قرآن و معارف اسلامی می رفت))بله همین یکسویه نگریستن به موضوع همین است دیگر!

آفا جان! گفته اند هر چیز جای خویش نیکوست ! بله قران خواندن و صدای قرانی داشتن افتخار هر مسلمان مومنی است و در نزد ما جایگاه بسیار والایی دارد آقای احمدی بدانید و آگاه باشید! که انسان موجودی ذاتا تنوع گرا و علاوه بر نیازهای جسم خاکی وجود روحانی ما که اصالت وجودی ماست به تنوع میل دارد و نیاز به غذا دارد(منظور همون غذای روحه ها!) .حالا روح انسان هم به قران(چه خواندن و چه نوشتن) نیاز دارد و هم به غذاهای روحی همچون هنرهای مختلفه و مستظرفه مثه موسیقی و نقاشی و خطاطی و سایر هنرها!

حالا بحث موسیقی جداست! بله ما هم قبول داریم که برای ما مسلمونا موسیقی باید حد و اندازه ای داشته باشد و البته غنا نباشد این قبول آقا!

در ادامه کلام فرمودید((این زنگ خطری است برای همه دلسوزان و فرهنگیان که بدانند اگر تنبلی و سستی کنند در آینده نه چندان دوری به جای قاریان قرآن و مداحان اهل بیت شاهد موسیقی دانان و ترانه خوانان دوراهکی خواهیم بود)) آقا واقعا این چند تا آهنگ که بچه های دوراهک خوندن شده زنگ خطر شده برا شما ! حتما شده دیگه ! آقا ببین زنگ خطر اون فسادهاییه که تو شهرهای بزرگ و کوچک(با عرض پوزش از نویسنده گرامی،بدلیل نام بردن شهرهای کوچک با قومیت و اقلیت های خاص از انتشار این شهر ها معذور می باشیم) ما و شما میبینید و راحت و با بیخیالی تام از کنارش میگذرید و میگذریم.بعدش کی گفته ما نباید در دوراهک موسیقی دان داشته باشیم ! مگه دوراهکی ها چه کم از کنگونیا یا بقیه شهرهایی که خواننده و موسیقی دان دارن داره. ها!!! میخواید بچه ها برن دنبال یللی تللی و ولگردی و گرفتار در دام افیون و تریاک و و چرس و هروئین و ... !!.من نمیگم بچه ها برن ترانه غنایی بخوانند اما موسیقی در محدوده خودش خوبه و همیشه که نمیشه قرآن گوش کرد! میشه! انسان دنبال تنوعه دیگه .

بعد گفتید که((امروز که نشانه های افول تمدن غرب آشکار شده است باید بدانیم که افتخار حقیقی آن است که جامعه را به سمت تعالی و ارزش های واقی پیش میبرد نه آنکه هر روز ما را از ارزش ها و معنویت واقعی دور میکند و همه ما فردای قیامت به خاطر انحراف فرهنگ جامعه به سوی غرب که تجسم حقیقی شیطان است در برابر خداوند مسئولیم))خب اینجا چند چیز گفتید دیگه! یعنی شما میگی موسیقی یک ضد ارزش است و معنویت را از ما دور میکند! یا نشان دهنده فرهنگ غربیه یا تجسم حقیقی شیطونه ! بعد مگه فرهنگ غرب کلا خلاف اسلامه ! اونا در فرهنگشون یه چیزایی دارن که از ما خیلی جاها سرتر و بالاتر هستند که به اصطلاح با فرهنگ ترند! شما چی میگید!

بعد آن آیات کریمه ای که در آخر کلامتون آوردید!منظورتون چی بود! معنای آن آیات کریمه و شریفه سوره فرقان آیات 27 تا 30 این است((و روزى است که ستمکار دستهاى خود را مى‏گزد [و] مى‏گوید اى کاش با پیامبر راهى برمى‏گرفتم (27) اى واى کاش فلانى را دوست [خود] نگرفته بودم (28) او [بود که] مرا به گمراهى کشانید پس از آنکه قرآن به من رسیده بود و شیطان همواره فروگذارنده انسان است (29) و پیامبر [خدا] گفت پروردگارا قوم من این قرآن را رها کردند (30) ))

آقا جان! کسی قرآن را رها نکرده و نخواهد کرد .قرآن جزئی از زندگی ماست.ببین آقای احمدی برادر.پیامبر اکرم در نهج الفصاحه فرموده اند ((خیر الامور أوسطها)) یعنی((بهترین کارها آن است که به اعتدال نزدیکتر است )).خواهش میکنیم مقداری بیشتر در بحر افکارتان مغروق شوید و خط اعتدال را در پیش بگیرید و به موسیقی به چشم هنر بنگرید همین که شما صدای بلبل یا گنجشکی میشنوید و حالی میبرید این خودش موسیقی هست دیگه!. موسیقی هنر است و هنر از ذات انسان و بد نیست در اذان موحوم موذن زاده اردبیلی تدبیری کنید این اذان در گوشه ای از گوشه های دستگاه موسیقی ایرانی خوانده شده و زیباییش بدین خاطر است یا چرا اینقدر دور همین اذان و نوحه های مرحوم بخشو را بشنوید که با چه سوزی در دشتی میخوانند و یا ....

ببخشید که خستتون کردم

 




موضوع مطلب :
یکشنبه 92/4/16 :: 2:44 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید