سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
موضوعات
صفحات وبلاگ
RSS Feed
بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 745102

دوراهک اینجاست!




استاد قاسم درویشی

ایشان همان  (( قاسم مشهدی حسن)) معروف است که سالهای سال برای ادب و فرهنگ منطقه تلاش میکنند و همه ی ما فرزندان دوراهک اشعار زیبای محلی ایشان را گهگاه میشنویم و به گوش جان می سپاریم . قاسم درویشی تا بحال چندین کتاب نگاشته و به رشته ی تحریر درآورده است. شاید به جرات بتوان ایشان را یکی از نوابغ استان بوشهر دانست.

در این جا شما را به طور کامل با زندگی نامه این مرد بزرگ آشنا میسازیم و امیدواریم بتوانیم از این استاد ارجمند استفاده های علمی و ادبی فراوان ببریم. 

((چه فرق می کند  من در یکی از روزهای بهار سال  45  همان سالی که بعدها گفتند فروغ به سردی گرائیده بود آمدم تا ببینم خانه های گلی و نامنظم روستا و سالهای خشک و قحطی زده جنوب را گرما و عطش را .

چه فرق می کند  که در کجا درس خوانده باشم دبستان دولتی دوراهک ، دبیرستان طالقانی دیّر یا مکتب خانه ی مرحوم مشهدی غلام  انوبیده .

نوجوانی را همدم انوار انقلاب اسلامی  تجربه کردم و جوانی مان را مثل خوابی در تب و تاب جنگ بسر آوردیم . کارشناسی ادبیات فارسی را در سال 70 در (دانشگاه) شیراز به پایان رسید .  از کارگری های ایام تحصیل که بگذریم ، درآمدی اگر بوده از کنار تخته ی سیاه بوده و بسی جای شکر دارد که یکی از دهش های روزگار مورد علاقه انسان باشد.

از اواخر دانش آموزی سرودن را آغاز کردم و بیشتر غزل و با محتوای دفاع مقدس . و پس از جنگ به انواع قالب های سنتی و نو سرکی کشیدم و گاهی هم برای حفظ واژه ها ، آداب و فولکلور جنوب به سرودن اشعاری با گویش بومی می پردازم. نوشته هایی هم با نام داستان کوتاه دارم.

آثار چاپ شده ی بنده عبارتند از:

چه بی شمار کبوتر ( اولین مجموعه ی شعر) ، لبخندهای سرخ سحر ( زندگی نامه شهدای دوراهک) ، روان های رسته ( یادنامهی دو تن از بزرگان و مکتب داران دوراهک) و لوح فشرده اشعار محلی به نام لبخند و دمباز.

 

زندگی زمزمه در نقره ترین مهتاب است

              
معنی نازترین غنچه به لطف آب است

 
پاک بنگربه جهان گذرا چون سهراب

 
زندگی سادگی شستن یک بشقاب است

 

زندگی فرصت کوتاهی است که باشیم و بخندانیم یا بگریانیم و غباری بر جای بگذاریم و بگذریم. و چه باشکوه اگر به جای بهار در اذهان بماند که تا همه عمر زمین بشکفد و بشکافد.

زادگاه بنده دوراهک از توابع شهرستان دیر استان بوشهر است. شهری تکیه داده به زاگرس بلند و چهره ی تشباد خورده اش همواره به خواهش یکی قطره باران رو به آسمان گرفته است. پدرم مشهدی حسن نام دارد که عمرش به کاشت و برداشت گذرانده است . فرزندانم به عدد 7 رسیده که دانش آموخته ، دانشجو و دانش آموز و همسرم خانه دار است و عیالواری مرا تحمل میکند. در سال 25 معلمی بسر می برم دبیرستانهای دوراهک زبان و ادبیات فارسی از بنده می شنوند.

از سال 69 عضو انجمن داستان کانون شاعران و نویسندگان آموزش و پرورش استان و شهرستان می باشم تا اگر از دست برآید کاری به انجام برسانیم.زندگی جریان دارد امید است پربهره باشید.))

 قاسم درویشی  

 

توجه: این زندگی نامه ، خود ایشان در چندسال قبل نگاشته اند.

برگرفته از سایت DORAHAK.IR




موضوع مطلب : دوراهک اینجاست
چهارشنبه 89/7/7 :: 8:22 عصر :: نویسنده : حسین محمدی

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید