• وبلاگ : دوراهك اينجاست!
  • يادداشت : جوابيه در پاسخ به همشرستاني
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ديدار 

    دوراهک از نظر دارا بودن انسان هاي دانا و توانمنددر زمينه هاي مختلف کم نداشته و ندارد و به هرکجاي استان نگاه مي اندازيم پرورش يافتگان مکتب هاي مذهبي ، فرهنگي و آموزشي دوراهک را مي بينيم که بر مسندهاي مديريتي نشسته و براي دوراهک هم افتخار هستند و هم يک پتانسيل بالقوه و بالفعل که اميدواريم بتوانيم از وجود آنان و تمام کساني که اکنون در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي کشور تحصيل مي کنند بهره کافي و وافي را ببريم .

    بحث کردن در مورد اين که موسيقي چه جايگاهي دارد و بايد داشته باشد ، در کلام بزرگان ما خصوصاً مقام معظم رهبري ( مدظله العالي) آمده و مي توانيم با تحقيقي مبسوط در اين زمينه آن نظرات را مروري کنيم تا براي کسي شائبه اي به وجود نيايد .

    اين که من و شما بخواهيم در اين سايت به خوب و بد بودن موسيقي و يا جايگاه آن در فرهنگ و نقش تأثيرگذار آن در تخريب يا اعتلاي ارزش ها نظر دهيم شايد از حقيقت به دور باشد چرا که براي اين کار بايد در همه ابعاد آن علم دانايي و توانايي داشته باشي .

    اين که موسيقي مخرب است يا سازنده اخلاق و رفتار ، مي تواند هر دو رو داشته باشد بايد هرچيز را زمينه خود و با رعايت قوانين مربوط به آن بررسي و مورد تدقيق قرار داد .

    نکته ديگر اين که کساني که ادعاي خوب و يا ادعاي بد بودن را دارند ، بيايند و با استدلال منطقي و با اخذ نظريه صاحبان علم موسيقي و جايگاه آن در فرهنگ جامعه و جمع بندي آن نظرمان را مطرح کنيم و بعد قضاوت را برعهده شنوندگان بگذاريم.

    نکته پاياني هميشه سعي کنيد نقد کنيد ، نه نفي کنيد زيرا نقد اول به اين معني است که با استدلال و آوردن ادله لازم و کافي نسبت به نظر يا ديدگاهي ايراد و اشکال مي گيريم و دليل آن را بدون ابراز احساس بيان ميئکنيم نقدي که هر شنونده اي بر سلامت آن صحه بگذارد . همديگر را نفي نکنيم با الفاظ زشت و کريه که نتوانيم زماني رودروي هم بايستيم و خدايي نکرده موجب رنجش خاطر همديگر شويم .

    دوراهکي را بسازيم چنان که خانه خودمان را دئست داريم بسازيم .

    + پشتيبان.com 
    باسلام بحمدا... فضاي اينترنتي دوراهک اينجاست فضاي بسيار خوبي است بهترين جا وآرامترين جابراي مناظره سالم ،از همه دوستان مي خوام با حوصله به همديگر احترام بزاريم وحرفهاي هم رو نقد کنيم . اجازه بديد بنده هم چند نکته بنويسم:
    1.اولا کارآقاي محمدي بسيار درسته که نظر آقاي احمدي هرچند به مذاق بعضي هامون خوش نمياد گذاشتند توسايت
    2.بنده فکرميکنم نيازي به مناظره حضوري نيست هرکه حرفي داره همين جابزنه.
    3.واينکه ما همگي حتما دلمون بحال دوراهک ميسوزه که داريم در مورد فرهنگ ومسير فرهنگي دوراهک بحث وجدل ميکنيم .
    4.سعي کنيم کدورت بينمون پيش نياد وکينه از کسي بدل نگيريم.
    5.من تا حدودي نظرم با آقاي احمدي موافقه .اگر يه سري به سايت موسيقي دوراهک بزنيم چند نکته از آثار انحراف در آن ديده ميشه الف)سايت بايد شخص حقيقي ياحقوقي صاحب آن باشه ومسووليت اتفاقات داخل آن بپذيرد.ب)اولين روزهاي شروع بکار اين وبلاگ اسم خواننده هاي موسيقي غربي به بهانه هاي تقليد و... دراين وبلاگ آورده شده که نه اداره ارشاد ونه هيچ فرهنگ اسلامي به اين اسامي چراغ سبز نشان نمي دهد.به قول امام که ميگويند هنر عبارت است از دميدن روح تعهد در انسان . ولي از آغاز اين وبلاگ تعهد را فراموش کرده ايم .موسيقي ابزاري است که از آن ميتوان در شاد ترين لحظات ميلادها وجشن ها از آن بهره بردوهمينطور در غمگين ترين لحظه ها مثل ظهر عاشورا مي توان از آن استفاده نمود ونيزموسيقي وسيله اي است که ميتوان مفسده ترين مجالس نيز با ان آميخت وآنروز يعني مصادره دين،ديانت ،انسانيت وعقلانيت وشريعت و....


    + دانشجو 

    جناب آقاي احمدي

    با عرض سلام

    با تشكر از متن زيبا و ادبي شما و صد البته دلسوزي شما همانطور كه خودتان مي دانيد تك بعدي كردن جامعه راهي جز به انحراف كشيدن آن ندارد قرآن كريم افتخار ما مسلمانان است و چه سعادتي بالاتر كه كسي با صوت دلنشين قاري قرآن باشد ولي ما نبايد به زور فقط جوانان را وادار به تلاوت قرآن كنيم و آنان را از موسيقي منع كنيم اين كار باعث دلزدگي نسل جوان از قرآن مي شود. قرآن و موسيقي حلال هيچ منافاتي با هم ندارند.

    + حسين 
    همشهرستاني پس کجايي خبري ازت نيست ؟
    + يه همشهري 
    چه جالب انگار آقاي ميرزايي اصلا مطلب آقاي احمدي رو نخونده يا نگرفته که همين طوري جواب داده ، اين کجا و آن کجا
    + علي . م 
    چه استدلال خوبي و چه جواب مبتني بر منطقي ، ما که لذت برديم ، کاش آقاي احمدي بيشتر بنويسيد .
    + دوراهکي 
    دورد بر شما و بر قلم توانايتان .