• وبلاگ : دوراهك اينجاست!
  • يادداشت : جوابيه بر متن آهنگ هاي از هنرمندان دوراهکي
  • نظرات : 9 خصوصي ، 12 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رضا ميرزايي 

    جناب آقاي احمدي - با سلام

    1- در رابطه با نوشتن مقاله مربوط به کشيده شدن جوانان منطقه وشاغل شدن آنها در حوزه صنعت - که مخالف متن ونگارش شما بودم آن زمان بود که شما را به گفتگو دعوت کرده بوديم.

    2- اين دوران ودر اين برهه از زمان ديگر بحث شناختن چهره تک تک افراد جامعه نيست ديگر دوران شناختن تفکرها واستعداد هاي ناب ونخبه شهر دوراهک رسيده است.

    3-ديگر زمان ديکتاتوري به پايان رسيده و ما بايد راه وخط اعتدال وتدبير جهت پيش بردن اهداف و کارهاي فرهنگي ، هنري وورزشي شهر خود پيش بگيريم .

    4- ما جوانان دوراهک با کسي دشمن نيستيم ونخواهيم بود همانطور که ديديد وبراي همه ثابت شد در چند شب اخير محفل قرآني که به همت ستاد شعبانيه و زحمت هاي فراوان آقاي سعيدي که فردي بسيار دلسوز در زمينه کارهاي فرهنگي برگزار گرديد نصف جمعيت همين جوانان دوراهکي بودند پس شما چگونه اين مطالب را نگارش کرده ايد ؟

    5- ما هيچ گاه بر روي برادر شهر خود چماق نکشيده ونخواهيم کشيد واميد بر اين است افرادي که چنين تفکرات چماق به دست را در سر خود مي پرورانند را دستشان از حوزه فعاليت هاي فرهنگي آموزشي وقرانيو ورزشي وهنري را حداقل در شهر خود کوتاه کنيم.

    6- انتظار ما از شما اين بود که با توجه به تحصيلات عاليه در پايتخت حداقل معيارها واهداف کلان شهر ها را به خوبي شناخته و هميبن موارد را به شهر کوچک خود انتقال داده تا بلکه فضا ي تمام جوانب شهرتغييري يابد تا ماهم به شما افتخار کنيمو هم به شهر مان وجوانانمان.

    7- دوران بر زمين گذاشتن قلم هاي سنگين به پايان رسيده بايد بگذاريم قلم هاي سبک و خوانا برخي مسائل ناگفته را روشن سازد.

    با تشکر- رضا ميرزايي

    + علي درويشي 
    با سلام
    از اينکه همشري هامون دست به قلم شدن بايد خوشحال باشيم نه اينکه نظر مخالف رو بر نتابيم بهش فشار وارد کنيم نظرات بايد گفته شود و همه بايد از نظرات مخالف همديگر استقبال کنيم چون در بحث است که افکار ادمي انسان مي تونه نقاط ضعف افکارشو متوجه بشه نه با حرف هايي اقاي احمدي و نه با اقاي ميرزايي و بقيه دوستان درواهک وارد منجلاب ميشه و نه گلستان مي شود پس اينکه اينهمه روي اين حرفها مانور بدهيم و همديگرو سرزنش کنيم درست نيست بلکه از اينکه همشريهامون و دستانمون اينقدر رشد کردن که مي تونن در محيطي درو از تنش و احساسات حرف هاشون بزنن استقبال کنيم.
    + م . خ 
    گفتند موسيقي ، بگذار ما هم بگوييم که چها کشيده ايم از اين موسيقي هاي رپ و راک و .... ونه موسيقي سنتي ايراني که هر اهل دلي را به ذوق مي آورد ، و چه صحنه ها ديده ايم از عواقب آن موسيقي ها که ....
    دستتان درد نکند ، منتظر پاسختان هستيم
    + محمد 
    دست مريزاد آقاي احمدي که حرف دل ما رو زديد ، دست خوش
    + حسين احمدي 
    با سلام خدمت برادر بزرگوارم جناب آقاي ميرزايي.هر چند من شما را از نزديک نميشناسم.اما چند نکته به نظر ميرسد که خوب است بدانيد.
    1.بنده کارشناسي ارشد علوم سياسيي نيستم بلکه دوره کارشناسي ارشد حقوق هستم.
    2. همين امروز جواب نوشته برادر عزيزم آقاي همشهرستاني رو براي آقاي محمدي ميفرستم.
    3.شما رو به سعه صدر و تحمل نظر مخالف و رعايت ادب در کلام و دقت کردن در نظرات مخالف وپس از آن موضع گيري دعوت ميکنم
    دعوت ميکنم.
    4.اين عين ديکتاتوري است که انتظار داريد نظر شما که در آن حتي اوليات اخلاقي رعايت نشده است بايد منتشر شود و نظرات ديگران که بر مبناي استدلالي محکم است چون شما با آن مخالفيد نبايد منتشر شود.
    5.بنده به ياد ندارم که شما من رو به مناظره دعوت کرده باشيد اما اگر پايبند به اصول اخلاقي و تحمل نظر مخالف باشيد و چماق خود را بر زمين بگذاريد بنده هم از مناظره استقبال ميکنم البته در فضايي کاملا آزادانه ودر حضور جوانان.
    6.آينده دوراهک براي ما نيز بسيار مهم است و در آن باهيچ کس تعارف نداريم.البته حواسمان باشد که اين نوشتن ها باعث دشمني نشود چرا که هر جا کينه شخصي آمد باعث ميشود انصاف کنار رود و انسان حقيقت را نپذيرد.
    7.الهم اجعل عواقب امورنا خيرا.
    + رضا ميرزايي 
    در ضمن جناب آقاي احمدي ما همانطور که به قاري بزرگوار وعزيزمان ويادگار جبهه وجنگ آقاي حاج مختار عالي پور افتخار ميکنيم به همان اندازه به عزيزان خواننده که با مجوز وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي دارند فعاليت ميکنند هم افتخار ميکنيم ما جوانان دوراهک از شما ميخواهيم که هرچه سريعتر يا با متني ديگر اين متن گذشته خود را پس بگيريد يا اينکه خواهش ميکنيم در يک مناظره عمومي ودر جمع تمام جوانان فرهنگي دوراهک در رابطه با اين موضوع تبادل نظر انجام گيرد تا بلکه ديگر شاهد چنين مقالات بي ربط وبي معني از طرف شما نباشيم ونکته ديگر جناب آقاي محمدي مدير ومسئول محترم وبلاگ دوراهک اينجاست شما ديگر چرا! شما بايد اين وبلاگ را اد اره بفرمائيد شما هم با نگاشتن چنين مطالبي هم مسئول وبايد جوابگو باشيد خواهشمند است مطالبي را منظور ودرج بفرمائيد که در بين جوانان - فرهنگيان - معارف شناسان شهر دوراهک ايجاد تنش به وجود نيايد... متشکريم ---- منتظر جواب اعلام وبرگزاري مناظره از طرف جناب آقاي احمدي هم هستيم واين مو ضوع هم فراموش نخواهيم کرد که جابي بسي تاسف هست که سالهاي نه چندان دور همين آقايان با سواد وبا تفکر، داراي يک سمت ويا مسئولان شهر ما خواهند شد واي بر ما که داراي چنين مسئولاني خواهيم شد- از دست شما جناب آقاي احمدي واقعا ناراحت هستم وهستيم جاي هيچ گونه تعارفي هم با شما وامثال شما در دوراهک نداريم تمام
    + رضا ميرزايي 

    سلام جناب آقاي احمدي:

    همانطور که نظر تمام دوستان عزيز مشاهده فرموديد خواهشمندم نظر اينجانب را هم مطالعه وبه دقت گوش فرا دهيد.

    جناب آقاي احمدي شما که ادعاي با سواد بودن ودست به قلم نوشتن چنين مطالب زيبايي را داريد حتما جرائت برگزاري يک دوره مناظره سه ساعته دربين عموم ومردم شهر خود با جوانان دوراهکي هم داريد قبلا پيشنهاد مناظره در رابطه با مقاله قبلي به شما داده بودم اما شما ظاهرا توجهي به آن موضوع نکرديد وحال اينک اين را از ته قلب ميگويم شايد در آينده اي نه چندان دور با چنين نوشتن مقالات مزخرف وبودن معني براي شما و شخصيت شما گران تمام شود شما که به اسم دانشجوري رشته کارشناسي ارشد علوم سياسي هستيد نوشتن چنين متن هاي از شما بعيد ميباشد

    + همشهرستاني 

    آقا جان! کسي قرآن را رها نکرده و نخواهد کرد .قرآن جزئي از زندگي ماست.ببين آقاي احمدي برادر.پيامبر اکرم در نهج الفصاحه فرموده اند ((خير الامور أوسطها)) يعني((بهترين كارها آن است كه به اعتدال نزديكتر است )).خواهش ميکنيم مقداري بيشتر در بحر افکارتان مغروق شويد و خط اعتدال را در پيش بگيريد و به موسيقي به چشم هنر بنگريد همين که شما صداي بلبل يا گنجشکي ميشنويد و حالي ميبريد اين خودش موسيقي هست ديگه!. موسيقي هنر است و هنر از ذات انسان و بد نيست در اذان موحوم موذن زاده اردبيلي تدبيري کنيد اين اذان در گوشه اي از گوشه هاي دستگاه موسيقي ايراني خوانده شده و زيباييش بدين خاطر است يا چرا اينقدر دور همين اذان و نوحه هاي مرحوم بخشو را بشنويد که با چه سوزي در دشتي ميخوانند و يا ....

    ببخشيد که خستتون کردم

    + همشهرستاني 

    بعد گفتيد که((امروز که نشانه هاي افول تمدن غرب آشکار شده است بايد بدانيم که افتخار حقيقي آن است که جامعه را به سمت تعالي و ارزش هاي واقي پيش ميبرد نه آنکه هر روز ما را از ارزش ها و معنويت واقعي دور ميکند و همه ما فرداي قيامت به خاطر انحراف فرهنگ جامعه به سوي غرب که تجسم حقيقي شيطان است در برابر خداوند مسئوليم))خب اينجا چند چيز گفتيد ديگه! يعني شما ميگي موسيقي يک ضد ارزش است و معنويت را از ما دور ميکند! يا نشان دهنده فرهنگ غربيه يا تجسم حقيقي شيطونه ! بعد مگه فرهنگ غرب کلا خلاف اسلامه ! اونا در فرهنگشون يه چيزايي دارن که از ما خيلي جاها سرتر و بالاتر هستند که به اصطلاح با فرهنگ ترند! شما چي ميگيد!


    + همشهرستاني 

    بعد آن آيات کريمه اي که در آخر کلامتون آورديد!منظورتون چي بود! معناي آن آيات کريمه و شريفه سوره فرقان آيات 27 تا 30 اين است((و روزى است كه ستمكار دستهاى خود را مى‏گزد [و] مى‏گويد اى كاش با پيامبر راهى برمى‏گرفتم (27) اى واى كاش فلانى را دوست [خود] نگرفته بودم (28) او [بود كه] مرا به گمراهى كشانيد پس از آنكه قرآن به من رسيده بود و شيطان همواره فروگذارنده انسان است (29) و پيامبر [خدا] گفت پروردگارا قوم من اين قرآن را رها كردند (30) )).


    + همشهرستاني 

    جوابيه جوابيه !!

    با سلام

    بنده چون من اصالتا دوراهکي هستم در جواب آقاب احمدي هم شهرستاني که اهل دوراهک هستند ميگويم که ايشان متاسفانه کلا يکطرفه به موضوع موسيقي نگاه کرده اند و بنظر ميرسد آب زلال حقيقيت هنوز در جوي افکارشان روان نشده و نرسيده و يا رسيده اما دارد تظاهر ميکند!؟.ايشان در اول کلامشان گفته اند((اي کاش استعداد و صداي بچه هاي دوراهک به جاي موسيقي به سمت قرآن و معارف اسلامي مي رفت))بله همين يکسويه نگريستن به موضوع همين است ديگر!

    + همشهرستاني 

    آفا جان! گفته اند هر چيز جاي خويش نيکوست ! بله قران خواندن و صداي قراني داشتن افتخار هر مسلمان مومني است و در نزد ما جايگاه بسيار والايي دارد آقاي احمدي بدانيد و آگاه باشيد! که انسان موجودي ذاتا تنوع گرا و علاوه بر نيازهاي جسم خاکي وجود روحاني ما که اصالت وجودي ماست به تنوع ميل دارد و نياز به غذا دارد(منظور همون غذاي روحه ها!) .حالا روح انسان هم به قران(چه خواندن و چه نوشتن) نياز دارد و هم به غذاهاي روحي همچون هنرهاي مختلفه و مستظرفه مثه موسيقي و نقاشي و خطاطي و ساير هنرها.